Är det värt att investera i kryoterapi 2021?

Att äga en kryokabin har varit en lovande investering de senaste åren, främst i USA. Men är investeringen fortfarande värt det 2021? I USA är kryoterapi är bland de växande verksamheter som ofta ingår i redan befintliga företag. De flesta småföretagen väljer kryoterapi eftersom det tillför mervärde utan stora driftskostnader. Forbes konstaterar att kunder börjar bli mer otåliga och letar efter något som fungerar snabbt och effektivt. Efterfrågan på omedelbara resultat är något som kryoterapi erbjuder.

kryoterapi-2021-investering

Fem anledningar att lägga till en kryokabin i din verksamhet


1. Kryoterapi är fortfarande trendigt

Kryoterapi ökade väldigt mycket i popularitet under 2020 och allt tyder på att det kommer fortsätta så. Det räcker med att kolla på hur populärt köldexponering har blivit, särskilt kalla bad.

Att vara inomhus ofta (som vi nu allt oftare är) kan höja stressnivåerna, och en session i kabinen verkar stresslindrande för många. Med minskade begränsningar kommer idrottare snart tillbaka till full träning. En kryokabin kommer därför att vara avgörande för idrottare som vill återhämta sig efter träningen.


2. Kryoterapibranschen har tillväxtpotential

Nya användningsområden för kryoterapi upptäcks fortfarande. Kryoterapi används inte längre bara för idrottsskador och stresslindring. Avancerad teknik har gjort det möjligt för kryoterapi att bli en viktig del av sinnes-, kropps-, skönhets- och hälsobranschen. Befintliga företag ser därför alltmer mot kryoterapi för att diversifiera sitt utbud och erbjuda något mer holistiskt.


3. Helkroppskryoterapi växer i popularitet

År 2020 blev kryoterapi som en trend för skönhet och hälsa mycket mer populär. Med kändisar och idrottare som frekvent använder behandlingen kommer kryobehandlingarnas popularitet bara fortsätta att växa. Kryoterapi tillgodoser människors kosmetiska, fysiologiska och till och med psykologiska behov.


4. Synliga och omedelbara fördelar ökar efterfrågan

En kryosession har direkta och synliga resultat och detta uppmuntrar kunderna att komma tillbaka. Att sälja kryosessioner är alltså inte en svår uppgift för ett företag som tydligt kan visa på resultat och fördelar. För kliniker, särskilt inom skönhet och wellness, kan referenser och influencers innebära ett snabbt sätt att skala upp.


5. Efterfrågan på kryoterapi har inte försvunnit

Kryoterapi har blivit ett bättre alternativ för smärtlindring och som en kosmetisk rutin. Med fler människor som går från medicinska behandlingar mot behandlingar som är mer naturliga har efterfrågan på kryoterapi ökat.


Investera i en kryokabin för att öka lönsamheten

Om du fortfarande undrar om kryoterapi kommer att vara en värdig investering 2021, titta på ovanstående skäl och överväg den förväntade tillväxten under de närmaste åren. Naturligtvis betyder inte investeringen en direktbiljett till framgång. Korrekt planering och marknadsföring till din kundkrets kommer att avgöra hur framgångsrik din investering kommer att bli.


Slutsatsen är: det här är ett utmärkt tillfälle att investera i kryoterapi medan allt fler människor blir medvetna om sin personliga hälsa och samtidigt rör sig från medicinska behandlingar till mer naturliga sådana. Kryoterapi är ett modernt och naturligt sätt att “hacka” sin kropp för bättre hälsa.

DELA DETTA INLÄGGET

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email